fbpx

Ajankohtaista Kauppalehti: leasingauto yhä suositumpi vaihtoehto

Kauppalehden mukaan yhä useampi suomalainen pk-yritys on vaihtanut omistusautojaan leasingautoiksi – myös hyötyajoneuvopuolella.

Kauppalehti kertoi viime viikolla pk-yritysten seuraavan suuryrityksiä autopolitiikan osalta: leasingautoilun suosio kasvaa omistusautoihin verrattuna. Monesti pääomalle on hyödyllisempiäkin kohteita kuin kalliit omistusautot.

”Kun pk-yritysten pankkirahoitus kiristyy ja kun samaan aikaan talous kehittyy hitaasti, pääoman tehokas käyttö korostuu. Yrityksissä tiedetään, että omistusautojen sitomaa rahaa tarvittaisiin muuallakin ja että helppo tapa sen irrottamiseksi on tehdä leasingsopimus. Leasingsopimuksessa on suoraan omistukseen verrattuna sekin etu, että kuluja on helpompi ennakoida ja seurata. Näin kuluja on helpompi alentaakin.”, yritysautojen hallinnointiin ja rahoitukseen erikoistuneen LeasePlan Finlandin operatiivinen johtaja Johanna Ali kertoi kauppalehdessä.

Myös hyötyajoneuvojen autoleasing yleistynyt

Henkilöautojen tavoin myös pakettiautojen ja muiden hyötyajoneuvojen leasingsopimukset ovat kasvattaneet suosiotaan. Syyt ovat pitkälti samoja kuin henkilöautopuolella. Pk-yritykset eivät koe enää välttämättä järkeväksi sitoa pääomiaan autokantaan.

– Hyötyajoneuvojen leasing kasvattaa suosiotaan myös meillä. Sectolle tulee jatkuvasti lisää asiakkaita tältä puolelta – ymmärrettävistä syistä. Heikko yleinen taloudellinen tilanne on ollut perinteisesti hyvää aikaa investoida tulevaisuuteen, mutta siihen tarvitaan pääomaa. Siinä tapauksessa leasingauto on erittäin viisas ratkaisu, Secto Automotive Oy:n toimitusjohtaja Matias Henkola sanoo.

Tuote asiakkaan tarpeen mukaan

Trendi leasingautoilun suuntaan on siis selvästi olemassa. Secto keskittyy toiminnassaan erityisesti pk-yritysten palveluun – henkilöauto-, sähköauto- ja hyötyajoneuvopuolella. Yritysten leasingtarpeet vaihtelevat yksilökohtaisesti paljonkin, joten palveluntarjoajan on pystyttävä vastaamaan kysyntään tuotevalikoimallaan.

– Meiltä jokainen asiakas saa henkilökohtaisen yhteyshenkilön, joka on selvillä asiakkaan tarpeista ja toiveista jokaista yksityiskohtaa myöten. Räätälöimme tuotteet asiakkaidemme näköisiksi. On tärkeää, että yritys voi valita meiltä ne palvelut, joihin on tarve olemassa. Me keskitymme yksilölliseen asiakaspalveluun, ja siitä meidät tunnetaankin, Matias kertoo.

Ota yhteyttä!

Miten voimme olla avuksi? Kerro meille autotarpeistasi ja olemme sinuun pian yhteydessä.