fbpx

Ajankohtaista Secton asiakastyytyväisyys korkealla, kehityskohteita löytyy

Pyysimme alkuvuodesta joka vuotiseen tapaamme asiakkailtamme palautetta Secton toiminnasta, onnistumisista ja epäonnistumisista. Saimme sähköiseen kyselyyn vastauksia mahtavat 936 kappaletta! Haluamme kiittää vaivannäöstä sekä luottamuksesta, jonka olette osoittaneet meille vuosi vuoden jälkeen. Arvonnan voittaneelle vastaajalle on ilmoitettu henkilökohtaisesti.

Näin suuren otannan pohjalta on mahdollista tehdä jo hyvinkin syväluotaavia analyyseja asiakastyytyväisyydestä, -odotuksista, leasingmarkkinan kehityksestä ja liiketoimintamme suunnasta kokonaisuutena.

Asiakaskokemustutkimuksen tulokset

Vastaajista 45 % oli autokäyttäjiä ja 55 % yrityksensä autoasioista päättäviä tahoja: yrittäjiä, toimitusjohtajia, talousjohtajia ja muita autopäätöksiin vaikuttavia henkilöitä.

Asiakastyytyväisyytemme on edelleen erittäin korkealla tasolla: asteikolla 0-10 asiakkaamme suosittelevat meitä 8,51 keskiarvolla, yleisen asiakassuosittelua mittaavan Net Promoter Scoren (NPS) ollessa erittäin korkea 53. Molemmat mittarit ovat nousseet viime vuodesta: 2018 suosittelun keskiarvo oli 8,41 ja NPS 49.

Henkilökohtainen palvelua arvostetaan edelleen: 74 % autopäättäjistä kertoi oman yhteyshenkilön olevan palvelukokemuksen kannalta tärkeä tai erittäin tärkeä. Autopäättäjistä 77 % kertoi asioineensa oman yhteyshenkilönsä kanssa viimeisen vuoden aikana. Pyrimme tapaamaan suuremman osuuden teistä kuluvan vuoden aikana.

Syyt valita Secto palveluntarjoajaksi ovat pysyneet pääpiirteittän samana. Tärkeimmäksi syyksi listattiin 23 % osuudella sekä ”selkeä kokonaisuus”, että ”yritykseni liiketoimintaan parhaiten sopiva tuote/palvelu”.

Mikä seuraavista tekijöistä vaikutti eniten päätökseen valita Secto palveluntarjoajaksi?

Kehityskohteet

Tunnistimme palautteidenne joukosta toistuvia teemoja, joihin etsimme ratkaisuja kuluvan vuoden aikana:

1. Sähköinen allekirjoitus

Paperisten sopimusten postittaminen ja allekirjoittaminen käsin ei enää ole tätä päivää. Pyrimme siirtymään kuluvan vuoden aikana sähköiseen allekirjoittamiseen tilauslomakkeiden osalta. Sopimusten osalta siirrymme portaittain sähköiseen allekirjoittamiseen Secton ja jälleenrahoittajien sähköisten järjestelmien syvemmän integraation tämän salliessa.

2. Uudelle käyttäjälle postitettava Autoilijan opas-paketti ei saavuta kaikkia asiakkaita

Toukokuusta lähtien lähetämme auton kuljettajalle sähköisen Autoilijan oppaan noin kaksi viikkoa ennen auton luovutusta. Paperinen Autoilijan opas toimitetaan edelleen postitse auton luovutuksen jälkeen, jolloin ajantasaiset, ajoneuvokohtaiset sopimustiedot saadaan lisättyä oppaaseen.

Lisäksi tulemme lähettämään Autoilijan opas-paketin jatkossa myös silloin, kun ajoneuvo vaihtaa käyttäjää yrityksen sisällä.

Autoilijan opas on löydettävissä myös Secton kotisivuilta.

3. Secto Tiepalvelun vasteaika

Secto Tiepalvelu-palvelun tuottaa Falck, joka palvelee suurtaa määrää tienkäyttäjiä Secton asiakkaiden lisäksi. Koviin pakkasjaksoihin ja erityisen huonoon keliin varaudutaan aina, mutta tilanteen pitkittyessä puhelumäärät saattavat 30-kertaistua, mikä valitettavasti aiheuttaa jonoutumista. Keskustelemme kaikkien kumppaniemme kanssa palvelun laadusta ja asiakaspalautteista tasaisin väliajoin ja pyrimme näin pitämään asiakaspalvelun parhaalla mahdollisella tasolla.

4. Asiakaskohtaiset palautteet

Secton yhteyshenkilöt ovat suoraan yhteydessä asiakkaisiinsa, jotka ovat toivoneet yhteydenottoa palautteensa pohjalta.

Markkinakehitys

Autopäättäjien vastaukset piirsivät selkeän kuvan yritysauton tulevaisuudesta seuraavan neljän vuoden aikana. Oman autokannan kasvua pitää todennäköisenä 48 % vastaajista, laskua pitää todennäköisenä 8 %.

Vastaajayrityksistä 59 % pyrkii aktiivisesti pienentämään autojensa Co2-päästöjä. Sähkö- ja hybidiautojen rinnalle on noussut myös kaasuautovaihtoehto: kaasuautoista kiinnostuneiden yritysten määrä on yli tuplaantunut kahdessa vuodessa kuudesta prosentista 14:n prosenttiin.

Lisää markkinatietoutta voit lukea laatimastamme lehdistötiedotteesta jonka pohjalta julkaistiin artikkeli mm. Kauppalehdessä.

Ota yhteyttä!

Miten voimme olla avuksi? Kerro meille autotarpeistasi ja olemme sinuun pian yhteydessä.