Tiedotteet Secton tulos 2016: erittäin vahva kasvu jatkuu

Secto Automotive Group Oy:n liikevaihto kasvoi vuoden 2016 aikana 25 % rikkoen 140 miljoonaan euron rajan. Secton kannattavuus oli historian korkein, liikevoitto oli 1,4 miljoonaa euroa, tätä lukua rasittivat 1,9 milj. euron liikearvopoistot. Tänä vuonna kymmenen vuotta täyttävän Secton vuosittainen keskikasvu perustamisesta lähtien (CAGR) on 44,1 %.

Vuonna 2016 Secton hallinnoima autokanta kasvoi 22,5 % hieman yli viiteen tuhanteen ajoneuvoon, asiakasyrityksiä on yli 2 000. Henkilökuntaluku vuoden vaihtuessa oli 63 henkeä.

Secto Automotive on suurin kotimainen autoleasingyhtiö. Secto lähestyy yritysautoilua asiakkaan näkökulmasta: markkinoiden laajin tuote- ja palvelutarjoama, sekä henkilökohtainen palvelu mahdollistavat asiakkaan liiketoimintaa tukevat liikkumisen ratkaisut.

”Secton avoin ja joustava palvelu on koettu toimivaksi erityisesti perinteisesti omistuskeskeisissä pienissä ja keskisuurissa yrityksissä, mikä on edelleen yksi merkittävistä syistä Secton vahvan kasvun takana. Asiakastyytyväisyytemme on korkealla tasolla, asiakkaidemme suosittelisivat Sectoa 8,36/10 todennäköisyydellä, Net Promoter Scoren (NPS) ollessa 47.” kertoo Secton toimitusjohtaja Ville Alanen.

”Kuluneena vuotena panostimme erityisesti IT-hankkeisiin, raportointiin ja automaatioon, jotta pystymme pitämään kasvun yllä myös tulevina vuosina ilman vastaavaa kasvua kulupuolella. Esimerkiksi autopäättäjille suunnattu autokannanhallintatyökalu Secto Fleet Manager pilotoitiin viime syksynä. Fleet Manager tukee strategiaamme: olemme olemassa tehdäksemme auton omistamisesta ja ylläpitämisestä vaivatonta rahoitus- ja omistusmallista riippumatta, joten tarjoamme tämän pilvipalvelun veloituksetta kaikkien käyttöön. ” jatkaa Alanen.

”Muita uutuuksia on laajentuminen raskaan kaluston laiterahoitukseen sekä rahoitustuotteiden laajentuminen leasingin lisäksi investointirahoituspohjaiseen tuotteeseen. Pystymme siis tarjoamaan perinteisesti leasingiin miellettyjä palveluita myös yrityksille, joille leasing ei syystä tai toisesta ole oikea rahoitusmuoto” Alanen päättää.

Nuorena ja ketteränä leasingtoimijana Secto on pystynyt reagoimaan auto- ja rahoitusmarkkinoiden muutoksiin nopeasti ja hyödyntämään muuttuneen toimintaympäristön mahdollisuudet ensimmäisten joukossa. Uusi tekniikka, vaihtoehtoiset käyttövoimat sekä älykäs liikenne tulevat muuttamaan autoilua merkittävästi jo lähitulevaisuudessa. Sähköautoilun ja yritysautoiluun liittyvän palvelumuotoilun edelläkävijänä Sectolla on vahva etunoja käynnissä olevaan muutokseen.

Lisätietoja:

Ville Alanen, toimitusjohtaja
Secto Automotive
ville.alanen@secto.fi

Milla Jokisaari, markkinointi- ja viestintäpäällikkö
Secto Automotive
milla.jokisaari@secto.fi

Ota yhteyttä!

Miten voimme olla avuksi? Kerro meille autotarpeistasi ja olemme sinuun pian yhteydessä.